رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الحیم

وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ ﴿۱۲۵﴾

(و بخاطر بیاورید) هنگامی را که خانه کعبه را محل بازگشت و مرکز امن و امان برای مردم قرار دادیم (و برای تجدید همین خاطره) از مقام ابراهیم نماز گاهی برای خود انتخاب کنید، و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان پاک و پاکیزه کنید.

وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُم بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ قَالَ وَمَن کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ ﴿۱۲۶﴾

(و بیاد آورید) هنگامی که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا این سرزمین را شهر امنی قرار ده، و اهل آن را، آنها که ایمان به خدا و روز بازپسین آورده‏ اند از ثمرات (گوناگون) روزی ده (ما این دعای ابراهیم را به اجابت رساندیم و مؤمنان را از انواع برکات بهره مند ساختیم) اما به آنها که کافر شدند بهره کمی خواهیم داد، سپس آنها را به عذاب آتش می‏ کشانیم و چه بد سر انجامی دارند.

آیه 125 دو خصوصیت را برای «بیت» بیان می نماید. اول این که محل اجتماع مردم است و دوم این که دارای امنیت است. همین طور خداوند متعال برای طهارت «بیت» مسؤول تعیین می نماید. این خانه مخصوص سه دسته از افراد است. اول طواف کنندگان، دوم معتکفین و سوم سجده کنندگان همراه رکوع. قانونی نیز با توجه به آیه قبل مطرح می شود و آن مکان نماز گذاران است که باید بعد از مقام حضرت ابراهیم قرار گیرد.

نکته: در آیه 126 حضرت ابراهیم دعا می نماید که خداوند این بلاد را برای مردمش امن قرار دهد و همین طور هرکس از مردمانش را که به خداوند و روز واپسین ایمان بیاورد، روزی بخشد.

نکته: حضرت ابراهیم تنها برای افراد با ایمان دعا می نماید، لذا می توان از ایشان مجموعه ی افرادی را که برایشان دعا می توان نمود، تشخیص داد.

نکته: خداوند در پاسخ حضرت ابراهیم نمی فرماید هر کس کفر بورزد، به او کم روزی عطا خواهم نمود، بلکه می فرماید « فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا».

 

خدایا به حق حضرت ابراهیم، آن سرزمین را به زودی با حضور حضرت بقیه الله از چنگال ظالمان رهایی بخش!

نظرات  (۱۲)

آمیـــــــــن
پاسخ:
یا رب العالمین (:
۰۲ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۳۹ جوجو کوچولو
:|
پاسخ:
:|
خیلی هم خوب
ان شاءالله !
پاسخ:
الهی آمین (:
با سلام :)
متشکریم
آمین
پاسخ:
علیکم السلام
سلامت یاشید :)
نکته ی آخر تناقض نداشت؟!
پاسخ:
بهره با روزی متفاوت هست به نظر من!

+کم می تواند اشاره به زمان نیز باشد، به عبارت دیگر او را به مدت کمی بهرمند می کنیم.
با این تعبیر فرصت کفار مشخص می شود.

وعده خدا حقه....
انشاءالله ببینیم تحقق همه وعده‌های خدا رو :)
پاسخ:
بله
ان شاءالله به زودی
کعبه دیگه تو دست ظالمین افتاده
انشالله به حق رهانیده بشه ازدست کفار
پاسخ:
ان شاءالله به زودی زود :)
حیف همچین مکان امن سرشار از برکعتی که افتاده دست یه عده لاشخور مردار خوار.... به امید روزی که امام زمان ع ظهور کنن و همه چیز درست شه :(
پاسخ:
ان شاءالله خداوند بحق این ایات ظهور اقا رو هرجه زودتر محقق کنند
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
الهی آمین
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۴ ❤منتـــظر المـهـدی❤
عالی ++

خداوندرحمت کنه مهاجران الی الله رو...
پاسخ:
ممنون

ان شاءالله
آیه 125 سوره بقره یک خاصیت خیلی خوب هم داره. برای بیدار شدن هنگام نماز صبح می تونید قبل از خواب بخونیدش
پاسخ:
:)
نمی دونستم
خیلی ممنون :)
آمین یا رب العالمین
پاسخ:
الهی آمین