رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

وَقَالُواْ کُونُواْ هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُواْ قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ ﴿۱۳۵﴾

(اهل کتاب) گفتند یهودی یا مسیحی بشوید تا هدایت یابید، بگو (این آئینهای تحریف شده هرگز نمی‏ تواند موجب هدایت گردد) بلکه (رستگارى در) آیین ابراهیم پاکدین است که از مشرکان نبود.

قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِیَ مُوسَى وَعِیسَى وَمَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ﴿۱۳۶﴾

بگوئید: ما به خدا ایمان آورده ‏ایم، و به آنچه بر ما نازل شده، و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و پیامبران اسباط بنی اسرائیل نازل گردید (و همچنین) آنچه به موسی و عیسی و پیامبران (دیگر) از طرف پروردگار داده شده است، و بین هیچ‏یک از آنان فرق نمى‏ گذاریم و در برابر فرمان خدا تسلیم هستیم (و تعصبات نژادی و اغراض شخصی سبب نمی‏ شود که بعضی را بپذیریم و بعضی را رها کنیم).

طبق آنچه که در آیات قبلی نیز مطرح شد، ملاک و معیار تسلیم بودن در برابر خداوند متعال است، لذا یهودی یا نصرانی مطرح نیست، بلکه مهم تسلیم بودن است و تمام پیامبران قبلی نیز تسلیم بوده اند. بنابراین در پاسخ مردمی که ملاک هدایت را یهودی یا نصرانی بودن مطرح می کردند، خداوند متعال پیامبران الهی را مثال زده و پوچی استدلال آنها را به زیبایی روشن نموده است.

نکته: طبق آیه ی 135، مذهب حضرت ابراهیم، راه ورسم تسلیم بودن است و این راه و رسم مهم است و نمی توان گفت که یهودیان و یا مسیحیان نیز تسلیم هستند. لذا اگر آنها به این راه و رسم ایمان آوردند، هدایت یافته اند و اگر رو برگرداندند، از راه راست جدا شده و در سختی می افتند. قطعاً خداوند کفایت می کند و او شنوا و داناست.

ان شاءالله ما نیز از پیروان واقعی حضرت ابراهیم علیه السلام باشیم.

نظرات  (۱۴)

ان شاءالله...

+چ خوب تر شده که حجم پست پایین اومده :) واسه تنبلی مثل بنده!!!
پاسخ:
نفرمائید! شما و تنبلی!!!
همیشه فکر میکنم همه ی پیامبر ها تسلیم بودن چرا همیشه تو قران گفته آیین ابراهیم ؟!!! نوح موسی عیسی یونس یوسف عیسی سلیمان (ع)
پاسخ:
همه پیامبرا تسلیم خدا بودند و ما مسلمانان به این موضوع ایمان داریم و تفاوتی میان انها قائل نمیشویم همانطور که در ایه یکی به اخر سوره بقره نیز امده است.
منتهی ویژگی بارزی که حضرت ابراهیم علیه السلام نسبت ب سایر انبیا به جز حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم داشتند این هست که ایشون به مقام امامت رسیدند ولی سایر انبیا خیر 
مورد بعدی که باید ذکر کنم اینه که ائین حضرت موسی و عیسی علیهما السلام توسط بزرگان دین یهور و نصارا تحریف شده بود در حالی که ائین اصلی انها نیز همچون ائین حضرت ابراهیم و حتی اسلام میمونه و درسته (قابل ذکر است که بگم در نهایت این ائین ها، ایین اسلام طبق گفته خداوند در قران ائین نهایی و مورد قبول نزد خداوند است)
دلیل اینکه چرا در این ایه در جواب به معاندان نصرانی و یهودی ائین ابراهیم گفته شده برا این هست که اگر پیامبر مثلا میگفت من بر ائین عیسی هستم یا موسی انها میگفتند پس بیا از ما تبعیت کن و در حالی که ائین انها ائین اصلی حضرت عیسی و موسی نبود و تحریف شده بودش
پیرو حضرت ابراهیم =>تسلیم بودن در برابر خدا => هدایت واقعی

+ان شاءالله
پاسخ:
الهی آمین

ممنون از جمع بندیتون :)
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۲۲ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
ان شالله (:
:)))))
پاسخ:
:)
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۱ جوجو کوچولو
حرفی نیست
پاسخ:
باشه ممنون
ان شاالله
آیه دومی رو سبز نکردید! :)
پاسخ:
ممنون که فرمودید
الان سبزش کردم
آره
به نظرم مسیحی و یهودی ها اگه میخوان حتی مسیحی و یهودی واقعی باشن باید مسلمون شن! چون وعده ی اومدن پیامبر ما و دین کامل تر که اسلامه تو دینشون اومده..
در واقع مسلمون شدن از وظایفشونه که باید برای اطاعت از دینشون بهش عمل کنن..
اما متاسفانه کتاباشون تحریف شده..

+ خیلی ممنون از پستتون :)
پاسخ:
بله کاملا درست فرمودید

+خواهش میکنم :)
مرسی از پاسخ کاملتون :) حالا متوجه شدم ممنون :)
پاسخ:
خواهش میکنم :)
:)
این تو دینیمون بود^_^
استثناء سریع خوندم پستو:))

انشالله
پاسخ:
:)
پس کوتاه بذارم همیشه
بقیه رو هم پس نمیخوندید
:))
گاهی فکر میکنم یهودی ها و مسیحی ها بعدا چجوری قراره قضاوت بشن؟ در حالی که میگیم دینشون تحریف شده و اونا فک میکنن عقاید خودشون درسته؟!
پاسخ:
عالمانشون که میدونند و اگاهند راه سختی رو در پیش خواهند داشت
ولی مردم عوامشون و جاهشون بر اساس دانسته ها و عملشون به ان دانسته هاشون قضاوت میشند

کلا همه انسان ها در قیامت بر اساس دانسته ها و توانایی هاشون قضاوت میشند
مهم تسلیم بودن در برابر خداوند است... واقعا درسته :)
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
پاسخ:
:)
میخوندم ولی کند میخوندم:دی
این ایه ها تو درسام هستن سر 1 دقیقه پستو خوندم:))
بقیه اَ اِ اُ هاش کوچیکه تو پست نمیبینم همش چند بار آیه رو میخونم تا درست میشه:))
پاسخ:
لینک ایات رو میخواید بذارم تا از سایت http://www.parsquran.com/ راحت تر بخونید
اهان
ممنون که میخونید
:-)
دارم رو گوشی اینجا ندارم میهنگم:دی

پاسخ:
:))
سپاس :)
پاسخ:
خواهش میکنم (: