رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرجیم

خورردن غذای حلال و عدم پیروی از شیطان

یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُواْ مِمَّا فِی الأَرْضِ حَلاَلًا طَیِّبًا وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ﴿۱۶۸﴾

ای مردم از آنچه در زمین است حلال و پاکیزه بخورید و از گام های شیطان پیروی نکنید، چرا که او دشمن آشکار شماست‏.

إِنَّمَا یَأْمُرُکُمْ بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاء وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ﴿۱۶۹﴾

او شما را فقط به بدی ها و انحرافات فرمان می‏ دهد (و نیز دستور می ‏دهد) آنچه را که نمی ‏دانید به خداوند نسبت دهید.

یکی از کمینگاه ­های شیطان، حلال و پاکیزه بودن روزی است.[آیه 168] طبق آیه 169 شیطان انسان را به بدی و فحشا امر می کند و آنگاه که انسان نتیجه اعمالش را دید و در سختی افتاد، شیطان این سختی ­ها را به خداوند نسبت می ­دهد و با این کار در حالت یک دور مضاعفی (با یک دور چند برابری) انسان را از خداوند دور می ­کند. به عبارتی محبت به خداوند متعال را در دل انسان کم می­ کند. انسانی که از خداوند متعال دور شده است، جسارت بزرگتری را مرتکب می­ شود و یا لااقل خطاهای گذشته را تکرار می ­کند. همین امر سبب فراهم شدن عذاب او می­ شود. بنابراین هیچ دشمنی (شیطان) بدتر از آن کسی نیست که آسیب بزند و آسیب­ ها را به دوست(خداوند متعال) نسبت دهد و مجدداً از در دوستی آسیب بزند.

نکته: از نقاط ضعف انسان فحشا است، لذا خداوند متعال آن را به صورت جداگانه از بدی­ ها مطرح نموده است. بنابراین انسان باید به شدت مراقب این حوزه از رفتارش باشد.

 

ان شاءالله از این به بعد دیگر گناهان، کم کاری ها و جهالتم را گردن خدا نیاندازم و بجای آن توبه کنم و راه بازگشت در پیش گیرم.

نظرات  (۲)

ان شاءالله بتونیم بر نفس غلبه کنیم
پاسخ:
ان شاءالله
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۰۸:۳۵ جوجو کوچولو
هممون مستحق عذابیم!
خیلیم خدا مهربونه :/
پاسخ:
افرادی با توجه به فهم من مستحق عذابند که سخن خدا رو شنیده باشند و به حقیقت ان پی برده باشند و بعد با ان مخالفت کنند و نگذارند تا این سخن حق به گوش دیگران برسه.

خدا رحمان رحیم عادل و قاضی است.