رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

مجدداً همان فرد مسافر را در نظر بگیرید. آن فرد مقصد خویش را انتخاب نموده است. او پیش از حرکت به سمت مقصد باید مسیر درست را شناسایی کند(جهت صحیح را می ­توان به منزله ­ی راه مستقیم دانست و شناخت مسیر صحیح را به منزله­ ی هدایت. بنابراین هدایت به راه مستقیم به معنای شناسایی مسیر صحیح به سمت جهت درست است(... یَهْدِی مَن یَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ ﴿۱۴۲﴾)).

سؤال: مسیر صحیح برای حرکت به سمت جهت درست چگونه شناخته می­ شود؟

مسیر زندگی با مسیر های زمینی تفاوتی اساسی دارد. مسیرهای زمینی صحیح را می­ توان از طریق تابلو های راهنما شناسایی نمود، اما شناسایی مسیر صحیح زندگی متفاوت است. در حقیقت برای شناسایی مسیر صحیح زندگی، الگو لازم است. به عبارت دیگر در این آیات، حضرت حق نه­ تنها الگوی حقیقی را توسط حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) به عالمیان معرفی می ­نماید، بلکه تبعیت از او را نیز واجب می­ گرداند. در واقع تابعان راهنمای حقیقی می­ توانند امیدوار به هدایت الهی باشند(... وَلَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ ﴿۱۵۰﴾). لذا ذات اقدس اله در آیه­ ی 151 وظایف الگو را مشخص می­ نماید.

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولًا مِّنکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَ یُزَکِّیکُمْ وَ یُعَلِّمُکُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یُعَلِّمُکُم مَّا لَمْ تَکُونُواْ تَعْلَمُونَ ﴿۱۵۱﴾

همان طور که در میان شما فرستاده ‏اى از نوع خودتان فرستادیم تا آیات ما را بر شما بخواند، و شما را تزکیه کند، و کتاب و حکمت بیاموزد، و آنچه نمی‏ دانستید به شما یاد دهد.

 

نکات مربوط به این آیه را ان شاءالله در پست آینده بیان خواهیم کرد

نظرات  (۳)

امروز یه آیه ای دیدم تو سوره لیل، که دقیقا می گفت هدف و مقصد حرکت آدما مختلفه و هر کسی نیت خاصی داره.اونی که در حق بقیه نیکی کنه کارها و زندگیش رو آسون خواهیم کرد :)
پاسخ:
ان شاءالله که ما مثه همون دسته ادما بشیم :)
۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۲۴ ام اسی خوشبخت
ان شالله همیشه در صراط مستقیم قدم برداریم :)
پاسخ:
ان شاءالله :)
۲۶ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۲۱ جوجو کوچولو
چرا معنی قسمت های عربی رو نمیزارید؟؟ بخدا ما فارسی زبانیم :|
پاسخ:
چشم
ولی لینک کامل آیه مربوطه رو من گذاشته بودم
میتونستید کلیک کنید و متن و ترجمه کل آیه رو ببینید