رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

با عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان

امان از دست این بلاگفا، بکل خرابه و نمی شه رفت داخلش!

موضوعی که دیروز خیلی آزارم داد موضوعی نچندان نا آشنا برا هممون بنام مهمان ناخوانده است. دیشب فردی به همرا دو نفر دیگر اومدن منزل ما، منزل ما یک آپارتمان کوچکی هست که از اتقاق دیشب 9 نفر در ان بودیم که همه نیز شب در منزل ما می مانند و می خوابیدند.

همین مهمان ناخوانده که دیشب سرزده امده بود سر اینکه چرا جای خواب کم هست بهش برخورده بو!

دِ اخه ادم حسابیت و که میخای بیای حداقل یه هماهنگی کن! تو که می دونی خونه ما کوچیکه.......

ول کنید امان ! بعضیا واقعا ندارند!

با اینکه سعی می کنند خودشونو بافرهنگ نشون بدن ولی از بنیان خانوادشون بی فرهنگند!

خداوند درسوره مبارکه نور توصیه ای در این زمینه به ما می فرماند:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتًا غَیْرَ بُیُوتِکُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا عَلَى أَهْلِهَا ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ ﴿۲۷﴾

اى مؤمنان به خانه ‏هایى جز خانه‏ هاى خودتان وارد نشوید، مگر آنکه آشنایى دهید و اجازه گیرید و بر اهل آنها سلام کنید این به خیر شماست، باشد که پند پذیرید.

فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فِیهَا أَحَدًا فَلَا تَدْخُلُوهَا حَتَّى یُؤْذَنَ لَکُمْ وَإِن قِیلَ لَکُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْکَى لَکُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ ﴿۲۸﴾

و اگر کسى را در آن نیافتید پس داخل آن مشوید تا به شما اجازه داده شود و اگر به شما گفته شد برگردید برگردید که آن براى شما سزاوارتر است و خدا به آنچه انجام مى ‏دهید داناست.

لَّیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ أَن تَدْخُلُوا بُیُوتًا غَیْرَ مَسْکُونَةٍ فِیهَا مَتَاعٌ لَّکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَکْتُمُونَ ﴿۲۹﴾

بر شما گناهى نیست که وارد خانه‏ هاى غیر مسکونى شوید که در آنجا کالایى از آن شما هست، و خداوند آنچه آشکار مى ‏دارید و آنچه پنهان مى ‏دارید، مى ‏داند.