رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

امروز 24 ذی الحجه مصادف با دو رویداد مهم در صدر اسلام می باشد.

 1. مباهله

در روز مباهله بنا بر این بود که مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرفی که دروغگوست را عذاب کند. آیه مربوط به این واقعه را با هم می خوانیم:

فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ﴿۶۱ آل عمران﴾

هر گاه بعد از علم و دانشي كه (درباره مسيح) به تو رسيده، (باز) كساني با تو به محاجه و ستيز برخيزند، به آنها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت كنيم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله كنيم، و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.

باید افزود تمامی سرچشمه‌های شیعه و سنی متفق القولند که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم، علی، فاطمه، حسن و حسین صلوات الله علیهم را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شدند و پذیرفتند که جزیه بپردازند.

مباهله و خاتم بخشی امیرالمومنین علی علیه السلام

2. خاتم بخشی امام علی (علیه السلام)

اتفاق تاریخی دیگر این روز انفاق امیرالمومنین علی علیه السلام در حال رکوع به فقیر می باشد، که آیه مربوط به ای رویداد را نیز باهم می خوانیم:

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿۵۵ مائده﴾

سرپرست و رهبر شما تنها خدا است، و پيامبر او، و آنها كه ايمان آورده‏اند و نماز را بر پا مي‏دارند و در حال ركوع زكات مي‏پردازند.

در شأن نزول آيه آمده است: سائلى وارد مسجد شد و از مردم درخواست كمك كرد. كسى چيزى به او نداد. حضرت على عليه السلام در حالى كه به نماز مشغول بود، در حال ركوع، انگشتر خود را به سائل بخشيد. در تكريم اين بخشش، اين آيه نازل شد. ماجراى فوق را ده نفر از اصحاب پيامبر مانند ابن عباس، عمّار ياسر، جابر بن عبد اللّه، ابو ذر، أَنس بن مالك، بلال و ... نقل كرده‏ اند و شيعه و سنّى در اين شأن نزول، توافق دارند.

 

این روز رو خدمت همه دوستان تبریک عرض می کنم

نظرات  (۱۰)

واااای همین تیتر پستتونُ دیدم یادم اومد امروز روزه نگرفتم :(((
کاش دیشب میگفتید :((
پاسخ:
از الان چیزی نخورید هم قبوله!
اگه نیت داشتی که 24 ذی الحجه رو روزه بگیری!
البته الان بعداز ظهر هست!
رجائا دیگه چیزی نخور قبول هست ان شاءالله!
باشه ...
ممنون
پاسخ:
التماس دعا!
شما که روزه اید لحظه ی افطار مارو فراموش نکنید :(
پاسخ:
بله، چشم حتما!
فقط یه کم نون پنیر صبح خوردم با یکمیم ظهر برنج و ته دیگ سیب زمینی و دوتا چایی و چندتا میوه... با وجود دونستن 24 ذی الحجه از الان نیت هم بکنم......
اره بابا خدا ان شاءالله قبول میکنه. نیت مهمه، غذا خوردن اشکال نداره! :))
O_o
D:
پاسخ:
[آیکون سوت بلبلی و کوچه علی چپ]
ان شاء الله ماه رمضون که اینطور روزه نمیگیرید؟! :دی
پاسخ:
نه روزای ماه رمضون کلا خوابم!
فرصت چیزی خوردن ندارم!
پس باز جای شکرش باقیه! :دی
پاسخ:
الحمدلله!
:)
پاسخ:
(:)
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۶ ❤منتـــظر المـهـدی❤
فقط حیدرامیرالمومنینه .
پاسخ:
احسنت!
بله!
لطفا تبریک مارو هم پذیرا باشید....
پاسخ:
خیلی ممنون
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۸:۰۷ محسن رحمانی
ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم