رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از دوستای خوب دوران دانشگاهیم یک فرد اصفهانیه که الان هم دانشجو دوره دکتری است و بچه فوق العاده خوب و منضبط و دوست داشتنیه که در ادامه از ایشون بنام دکتر یاد خواهم کرد!

دکتر از اون جمله ادمایی که میشه گفت زندگیش رو برنامه است! یعنی برا همه ساعاتش برنامه داره؛ تو صحبت هایی که تو این چند سال باهاش داشتم کاملا از نحوه صحبت کردنش مشخص بود که مطالعاتی روی قرآن داره، با توجه به اینکه رشته تحصیلش تو دانشگاه مهندسی هست! اما نکاتی که از قرآن بهم میگه کاملا جالب و جدیده و کمتر تاکنون همچین نوع دید و تفسیری از ایاتی که برام میخوند رو شنیده بودم!

اخیرا که رفته بودم پیشش، ازش خواستم تا نکاتی رو که در حین این مطالعاتش از قرآن استخراج کرده رو در اختیارم قرار بده!

من هم قصد دارم تا در اینجا اون چیزایی رو که ایشون بهم گفته اند رو ان شاالله بنویسم!

با توجه به صحبتای دکتر، تمرکزش تو این دوسال روی جز 1و2 قرآن بوده و طبیعتا من هم در پستام از سوره بقره خواهم نوشت، سعیم هم بر اینه که بترتیب ایات سوره این نکات رو ذکر کنم، امیدوارم که خدا این توفیق رو نصیبم کنه تا بیشتر از قرآنش یاد بگیرم!

امروز جمعه است! باز نیامد قرار دل ها!

اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکْحُلْ نَاظِرِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ

خداوندا آن چهره‌ زیبای رشید را به من بنمای و از پرده‌ غیبت آشکار کن و دیده‌ام را روشن ساز و فرج حضرتش را نزدیک و خروجش را آسان فرما و راهش را وسعت بخش، و مرا به راهش درآور، و فرمانش را نافذ کن‏ و پشتش را محکم گردان، خداوندا به دست او کشورهایت را آباد کن، و بندگانت را به وسیله او زنده فرما.

ای خدا خودت گفتی وقتی زمین از فساد پرشه میادش

پس کی دیگه میخای بیاریش!

بچه ها هرچقدر از این دعای دوسه خطی بالا که ار دعای عهد برداشتم و نوشتم رو حفط هستید و می تونید؛ تو قنوت هاتون بخونید ان شاالله بحق قرآن خدا ظهورش رو نزدیک کنه!