رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

2. کتاب

وَلَمَّا جَاءهُمْ کِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَکَانُواْ مِن قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُواْ فَلَمَّا جَاءهُم مَّا عَرَفُواْ کَفَرُواْ بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّه عَلَى الْکَافِرِینَ ﴿۸۹﴾

و هنگامی که از طرف خداوند کتابی برای آنها آمد که موافق نشانه‏ هائی بود که با خود داشتند (همخوان با کتابشان بود) و پیش از این جریان، به خود نوید فتح می ‏دادند (که با کمک او) بر دشمنان پیروز گردند، با این همه هنگامی که این کتاب و پیامبری را که از قبل شناخته بودند نزد آنها آمد به او کافر شدند، لعنت خدا بر کافران باد!

بِئْسَمَا اشْتَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ أَن یَکْفُرُواْ بِمَا أنَزَلَ اللّهُ بَغْیًا أَن یُنَزِّلُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ عَلَى مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ فَبَآؤُواْ بِغَضَبٍ عَلَى غَضَبٍ وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُّهِینٌ ﴿۹۰﴾

ولی آنها در مقابلِ بد بهائی، خود را فروختند که بنارَوا به آیاتی که خدا فرستاده بود کافر شدند و معترض بودند چرا خداوند به فضلِ خویش بر هر کس از بندگان خود بخواهد آیات خود را نازل می ‏کند، لذا خشم خداوند یکی پس از دیگری آنها را فرو گرفت و برای کافران مجازاتی خوار کننده است.

آیات 87 و 88 رفتار قوم بنی اسرائیل با پیامبرانی که بعد از حضرت موسی در میانشان آمده اند را بیان نموده و بخاطر اعمالشان آنها را لعن می کند. آیه 89 رفتار این قوم را با کتاب الهی بیان کرده و می گوید که خلاف آنچه که در آیه 41 به آنها دستور داده شده عمل می کنند لذا ذات اقدس الهی مجدداً آنها را مورد لعن قرار می دهد. به بد چیزی خود را فروختند. به کتابی که خداوند متعال نازل نموده است، کفر ورزیده و به کسی که خداوند متعال از فضلش به او عنایت کرده، حسد ورزیدند، لذا به غضبی بر غضب دیگر دچار گشتند. این قوم چقدر بدبخت و دور افتاده از رحمت الهی اند.

در واقع این آیات یادآور سفارش پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیث ثقلین است و همین طور می توان به جایگاه کسانی که به مقابله با عترت ایشان برخواستند پی برد. در آیه 90 خداوند متعال مجدداً به این دو موضوع اشاره نموده و می فرماید به هرکس از بندگانش که بخواهد از فضلش نازل می نماید و هرکس بخواهد با این امر مخالفت نماید دچار عذابی خوارکننده خواهد شد. داستان قوم بنی اسرائیل شباهت عجیبی به داستان مسلمانان بعد از شهادت پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دارد.

نکته: عامل مخالفت این قوم با پیامبر گرامی اسلام «بغی» است. در واقع اینها پیامبر و آنچه آورده است را به خوبی شناختند اما بغیشان به آنها اجازه نداد تا ایمان آورده و به مشیت الهی رضایت دهند. این داستان بسیار شبیه داستان عدم رضایت عده ای به ولایت امیر مؤمنان علی(علیه السلام) است.

 

+ بَغْی‌، تعبیری‌ قرآنی‌ به‌ معنای‌ تجاوزگری‌ که‌ زمینه‌ساز اصطلاحی‌ فقهی‌ به‌ معنای سرکشیگروهی‌ از مسلمانان در برابر امام مشروع بوده‌ است‌. (برگرفته از ویکی فقه و پرسمان)

 

ان شاءالله ما از تابعین واقعی قرآن و پیامبر و ائمه علیهم السلام باشیم و به بهانه های بیخود و دنیوی با دستورات ایشان مخالفت نکنیم.

نظرات  (۹)

بهانه...

ان شاءالله :)
پاسخ:
بله دقیقا

الهی به امید تو
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۱:۵۸ شملیــا ●○●
بسیار عالی
ممنون
ان شاء الله :)
پاسخ:
خواهش میکنم

به امید خدا :)
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۳ محسن رحمانی
کاش هیچوقت از فرمان خدا سرپیچی نکنیم.
پاسخ:
ان شاءالله
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۲ آریانا م.ف
حسن دیدی بعضیا کلا با همه چیز مخالفن؟ خدا دین غذا لباس پوشیدن کلا با زمین و زمان مشکل دارن. 
پاسخ:
بله دیدم
اینا چندین دسته اند
افرادیند که یا از رو ندانستنشون  همچین کاری میکنند و روی این ندانستنشونم وایسیدند یعنی دودقیقه صبر نمیکنند تا ادم بخاد روشنشون کنه (جاهل متعصب)
یه سری ها می دانند حق و باطل رو ولی با توجه به منافعشون از قصد همچین کارایی میکنند (مثه عالمای بنی اسرائیل)

دسته اول رو میشه با صبر و حوصله شیرفهمشون کرد و به راهشون اورد. اینا خوب و دقیق با مفاهیم و اصول ان چیز موردنظر آشنا نشدند. دلیلش هم میتونه همنشین بد و فضای نامناسب برا تربیتشون باشه
ولی دسته دوم رو بعید میدونم بشه کاریشون کرد
البته دسته های دیگه ای هم یقینا وجود داره که من الان به ذهنم نرسیده و ذکر نکردم
انشاالله 

ممنون :)
پاسخ:
ان شاءالله
خواهش میکنم :)
این مخالفت جای بحث زیادی داره ... که متاسفانه این مخالفتو بعضی سرپوشی کردن برای کثافت کاریاشون
پاسخ:
بله متاسفانه
من شنیدم دلیل مخالفتشون این بود که اونا انتظار داشتن پیامبر از بین خودشون انتخاب بشه و خودشونو از بقیه بالاتر میدونستن، به همین دلیله که خدا گفته به هر کس که بخوام آیاتمو نازل میکنم!
اونا حتی مهاجرت میکنن به عربستان چون میدونستن پیامبرخاتم از اونجا برگزیده میشه، میخواستن از بین خودشون باشه...
کلا بنی اسرائیل خودشونو قوم برتر میدونن، به همین دلیله که اصلا دینشونو تبلیغ نمیکنن، چون اجازه نمیدن کسی وارد دینشون بشه... در واقع اونا معتقدن کلیمی بودن یک دین نیست، بلکه یک نژاده!!!!

+ ببخشید پر حرفی کردم :)
پاسخ:
بله تا حدودی این فرمایشات شما در قرآن هم ذکر شده

خواهش میکنم
استفاده کردیم :)
مرسی تشکر ممنون سپاس فراوان :)
پاسخ:
شکرا رو و تنکیو رو یادتون رفت بگید :)
خواهش میکنم
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۹:۰۲ شقایق وحشی
چقدر شبیه حال الان مونه :(

پاسخ:
بله متاسفانه :(