رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم اله الرحمن الرحیم

وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَادًا یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا وَأَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ ﴿۱۶۵﴾

کسانى از مردم هستند که همتایانى براى خداوند قائل مى‏ شوند و آنها را همچون خدا دوست مى‏ دارند، حال آنکه مؤمنان عشقشان به خدا (از مشرکان نسبت به معبودهاشان) شدیدتر است، و آنها که ستم کردند (و معبودی غیر خدا برگزیدند) هنگامی که عذاب خدا را مشاهده کنند خواهند دانست که تمام قدرت به دست خدا است، و او دارای مجازات شدید است (نه معبودهای خیالی که از آنها می ‏هراسند).

 

طبق آیه شریفه 165 ملاک مثل ­و­ مانند قرار دادن برای خداوند، محبت بیان شده است. در واقع اگر کسی چیزی را مانند خداوند دوست بدارد، ظلم نموده است. نتیجه ایمان، شدیدترین محبت برای خداوند ذکر گردیده است، در واقع هر کس خداوند را بیشتر دوست بدارد، با ایمان ­تر است. افرادی که چیزی را مستقل از خداوند دوست می ­دارند، در واقع به خاطر این است که او را به نوعی صاحب تأثیر می­ بینند، لذا آیه شریفه 165 می فرماید تمامی قوت برای خداوند است و همانا خداوند این افراد را سخت عذاب می ­نماید.

 

ان شاءالله جز اونایی باشیم که محبتشون به خدا شدید هست. چون اوست که لیاقت دوست داشتن حقیقی رو داره.

نظرات  (۸)

خیلی آیه ی عظیمیه. منقلب شدم..
ممنون ازتون.
پاسخ:
بله
قرآن معجزه است و کارش هم همین متحول کردن انسان هست.
خواهش میکنم.
سلام
پاسخ:
سلام علیکم
الان در وبلاگتون بودم اتفاقا :)
۰۹ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۳۰ جوجو کوچولو
محبت بیشتری دارند توی معنی آیه نوشتید از مشرکان نسبت به معبود هایشان. ولی من توی یکی از این تفسیر ها خوندم که منظور اینه که مومنان دوستان خدا رو دوست دارند ولی محبتشون نسبت به خدا بیشتره. که این آیه اشاره داره اطاعت و پیروی از خدا و دوستی با دوستان خدا. که درواقع محبت نسبت به خدا یکی از پایه های دیندار بودنه!
پاسخ:
تفاسیر و تعابیر بر اساس مستندات و روایات تاریخی یقینا متفاوته و بنده منکر مطلب شما نیستم
بنده ترجمه رو از ترجمه استاد مکارم شیرازی برداشتم و نوشتم میتونید برید اینجا و ترجمه سه استاد رو مشاهده نمایید که از اقای مکارم نیز هست
ایشون خودشون صاحب تفسیر نمونه نیز هستند
چه قشنگ
ان شاءالله جزئ اون دسته باشیم
پاسخ:
ان شاءالله
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: در بین امّت من ، کسی جز علی نیست که همه دانش من را بداند. خداوند عزّوجل ، دانشی را به من آموخت که به غیر من نیاموخت، و به فرشتگان و فرستادگانش دانشی [دیگر] آموخت. هر آنچه را که به فرشتگان و فرستادگانش آموخت ، من می ‏دانم ، و خداوند ، فرمان داد که آن را به علی بیاموزم ، و من چنین کردم . بنابراین، جز او ، هیچ کس از امّت من نیست که همه دانش ، فهم و حکمت مرا بداند .
سلام ممنون از پست مفید و جالبتون.
پاسخ:
خیلی ممنون از بیان این حدیث خوبتون
ممنون از شما
سلام
تشکر..
پاسخ:
سلام علیکم
خواهش میکنم
:/
پاسخ:
:|
ایشالا که اینطوری باشه :)
پاسخ:
ان شاءالله