رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

پادشاه

خداوند داستان حضرت طالوت رو اینجا میفرمایند ، ابتدا آیاتش رو با هم میخونیم .

أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلإِ مِن بَنِی إِسْرَائِیلَ مِن بَعْدِ مُوسَى إِذْ قَالُواْ لِنَبِیٍّ لَّهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِکًا نُّقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ قَالَ هَلْ عَسَیْتُمْ إِن کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ أَلاَّ تُقَاتِلُواْ قَالُواْ وَمَا لَنَا أَلاَّ نُقَاتِلَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِن دِیَارِنَا وَأَبْنَآئِنَا فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْاْ إِلاَّ قَلِیلًا مِّنْهُمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ ﴿۲۴۶﴾

آیا به [حال] سران بنى­ اسرائیل پس از موسى ننگریستی، آنگاه که به پیامبرى از خود گفتند: پادشاهى براى ما مبعوث کن، تا در راه خداوند پیکار کنیم. [آن پیامبر] گفت آیا اگر جنگیدن بر شما مقرر گردد، سرپیچی نمی­کنید که پیکار نکنید؟ گفتند: چه چیزی برای ماست که در راه خدا نجنگیم، و با آنکه ما از دیارمان و از [نزد] فرزندانمان بیرون رانده شده ‏ایم. پس هنگامى که جنگ بر آنان مقرر شد، جز شمارى اندک از آنان [همگى] پشت کردند و خداوند به [حال] ظالمان داناست.

 وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ اللّهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکًا قَالُوَاْ أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللّهُ یُؤْتِی مُلْکَهُ مَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿۲۴۷﴾

و پیامبرشان به آنان گفت: همانا ‏خداوند قطعاً طالوت را برای شما پادشاه مبعوث کرده است. گفتند چگونه او را بر ما پادشاهى باشد در حالی که ما به پادشاهى از او سزاوارتریم و به او از حیث مال گشایشى داده نشده است؟ گفت: همانا ‏خداوند او را بر شما برگزیده است و او را در علم و [نیروى] جسم فزونی بخشیده است و خداوند پادشاهى خود را به هر کس که بخواهد، می‏دهد و خداوند گشایشگر داناست.

نظرات  (۱)

امان از این بنی اسرائیل ...
پاسخ:
اره دیگه ...