رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

آزمون

فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللّهَ مُبْتَلِیکُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَمَن لَّمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلاَّ مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیَدِهِ فَشَرِبُواْ مِنْهُ إِلاَّ قَلِیلًا مِّنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مَعَهُ قَالُواْ لاَ طَاقَةَ لَنَا الْیَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنودِهِ قَالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاَقُو اللّهِ کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ ﴿۲۴۹﴾

و چون طالوت با لشکریان [خود] بیرون شد گفت: همانا ‏خداوند شما را به وسیله ­ی رودخانه ‏اى می­ آزماید، پس هرکس از آن بنوشد، پس از [پیروان] من نیست و هرکس از آن نخورد،  پس همانا او از [پیروان] من است. مگر کسى که با دستش کفى برگیرد. پس [همگى] نوشیدند از آن، جز اندکى از آن­ها و هنگامى که [طالوت ] با کسانى که همراه وى ایمان آورده بودند از آن [نهر] گذشتند، گفتند: امروز ما را یاراى [مقابله با] جالوت و سپاهیانش نیست، کسانى که گمان می­کردند همانا خداوند را ملاقات خواهند نمود، گفتند: بسا گروهى اندک که بر گروهى بسیار به اذن خداوند پیروز شدند و خداوند همراه شکیبایان است.

11. حضرت طالوت با سپاهیان بیرون رفت تا به نهری رسید.

12. خداوند متعال آن­ها را با آن نهر امتحان نمود. حضرت طالوت گفت کسی از آب این نهر نخورد مگر به اندازه­ ی یک کف دست، از من است، در غیر این صورت از من نیست.

13. از آن آب نوشیدند مگر اندکی از آن­ها

14. سپس حضرت طالوت با همراهیانش از آن نهر گذشتند.

نکته:خداوند متعال کسانی را که از آب ننوشیدند، مؤمنین خطاب می­نماید. در واقع می­توان گفت نشانه­ ی ایمان اطاعت از ولی خداوند است.

نکته: مجدداً در این مرحله هم عده­ ی بسیاری از همراهان حضرت طالوت ریزش می­نمایند(مرحله­ ی اول اطاعت از پیامبر خداوند بود و این مرحله اطاعت از ولی خداوند).

نظرات  (۴)

تو به من یه ولی نشون بده ...
پاسخ:
امام زمان عج ولی ماست در عصر حاضر و باید پیرو باشیم و سعی کنیم از یارانشون باشیم
ممنونم :)
پاسخ:
قربونت عزیزم :)
خداقوت
ممنون بابت نکات:)
پاسخ:
خواهش میکنم خانمی :)
۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۰ مُحمّد مَهدِے
ان شاء الله ما از ریزش های تاریخ در برابر ولی خدا نباشیم
پاسخ:
ان شاءالله 
خداکنه از غافلان نباشیم