رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حکمت 24 تهج البلاغه: اهمیت رفع غم و گرفتاری از مردم
(اخلاق اجتماعى)

وَ قَالَ (علیه السلام): مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ.

و درود خدا بر او، فرمود: از جمله کفاره هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و مظلوم رسیدن و تسلّى دادن به افراد غمگین است.

شرح حکمت:
کمک های مردمی،موجب برکت در زندگی و نیز سبب برطرف شدن بلاها و کفاره گناهان است‌.در کتاب تمام نهج البلاغه داریم: از جمله کفارات گناهان بزرگ کمک به مظلوم و از بهترین فضایل اخلاقی برطرف ساختن غم اندوهگین و پذیرایی از مهمانان و افضل فضایل نیکی کردن و نشر کارهای پسندیده است.امام صادق (علیه السلام) به نقل از پیامبر (صلی الله علیه وآله) میفرمایند: کسی که انسان باایمانی را یاری دهد خداوند هفتاد وسه اندوه او را زایل میکند ؛
یکی در دنیا و هفتاد و دو اندوه در قیامت در آنجا که همه مردم مشغول به خویشند.
در روایات اسلامى امور زیادى به عنوان کفاره گناه ذکر شده است; از جمله: فقر، بیمارى، ترس از حاکم ظالم، خسارات مالى، غم و اندوه، ترس و وحشت، سجده هاى طولانى، انجام حج و عمره، زیارت قبور معصومان(علیهم السلام) مخصوصاً زیارت امام حسین(علیه السلام) و صلوات بر محمد و آل محمد.
امام رضا(علیه السلام) میفرمایند: کسی که توانایی ندارو کفاره ای برای گناهان خود فراهم سازد فراوان صلوات بفرستد که صلوات گناهان را نابود میکند.

Channel: @Ramzehayat
Instagram: @Ramzehayat