رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛

توفیق بود حدودا دو سال در خدمت کلام امیرمومنان علی علیه السلام بودیم و روز گذشته آخرین حکمت از نهج البلاغه را خدمتتان ارائه نمودیم.

ان شاءالله برای ادامه کار قصد داریم احادیث کتاب اصول کافی را خدمت شما بزرگواران عرضه داریم. کتاب کافی از کتب معتبر شیعی می باشد که به گفته علمای شیعه کتابی همچون آن نگاشته نشده و بعضی از علما معتقدند که کتاب کافی بر امام زمان ارواحنا فداه عرضه شده و ایشان فرمودند: «همین کتابِ کافی، برای شیعیان ما بس است.»

این کتاب احادیث را بر اساس موضوعات آنها دسته بندی کرده و هر یک را تحت عنوان یک کتاب بخش بندی نموده است. همچون کتاب العقل و الجهل، کتاب التوحید، کتاب الحجه و....

 به نقل از یکی از بزرگان، روش کلینی در ترتیب احادیث هر باب این است که حدیث درست تر و روشن تر را در اول باب قرار داده و سپس به همین ترتیب احادیث مبهم و مجمل را ذکر نموده است؛ از این جهت غالبا احادیث آخر هر باب، خالی از اجمال و ابهام نیست. پس برای فهم بیشتر احادیث هر باب بهتر است از ابتدای باب، احادیث را با دقت مطالعه کنیم.

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: «خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!» عرض کردند: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمودند: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.» 

با توجه به روایت فوق یکی از وظایف ما خواندن و تفکر در کلام ائمه علیهم السلام و نشر آن به دیگران می باشد. لذا با سپاس بیکران از همراهی شما عزیزان، در خواست می گردد جهت نشر و ارسال این احادیث به دیگران ما را یاری فرمایید.

التماس دعا

رمز حیات