رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حدیث شماره ۱ باب طبقات انبیاء و رسولان و ائمه علیهم السلام کتاب حجت اصول کافی

 

امام صادق علیه السلام فرمودند: «پیغمبران و رسولان چهار طبقه باشند:

۱- پیامبری که تنها براى خود پیغمبرى دارد و وظائف شخص خود را از خدا دریافت مى‏کند و به دیگرى تجاوز ندارد و تکلیف دیگرى را معین نمى‏کند.

۲- پیامبری که در خواب می بیند و صدایی می شنود. ولی در بیداری با او روبه رو نمی شود. و به سوی هیچ کسی برانگیخته نشده است. و خودش پیشوایی دارد. چنان که ابراهیم بر لوط علیهما السّلام پیشوا بود.

۳- پیامبرى که در خواب می بیند و صدا را می شنود و فرشته را می ‏بیند و به سوى گروهى کم یا زیاد مبعوث است مانند یونس. خدوندا درباره حضرت یونس (علیه السلام) می فرماید: «ما او را بسوى صد هزار نفر بلکه بیشتر فرستادیم.(۱۴۷ صافات)» امام فرمودند: «مقدار بیشتر سى هزار بود و یونس را پیشوائى بود (که جناب موسى باشد و او شریعت موسى را ترویج می کرد)»

۴- پیامبرى که در خواب می بیند و صدا را می شنود و در بیدارى می بیند و او امام است مانند پیغمبران اولو العزم، ابراهیم (علیه السلام) مدتى پیغمبر بود و امام نبود تا «خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم، ابراهیم عرض کرد: از دودمان من (نیز امامانی قرار بده) خداوند فرمود: پیمان من به ستمکاران نمی‏رسد. (۱۲۴بقره)» کسى که غیر خدا یا بتى را پرستیده امام نگردد.»