رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حدیث شماره 6 باب شناخت امام و مراجعه به او کتاب حجت اصول کافی

قسمت دوم

 

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «.... خدای عزوجل می فرماید: «چنین است که دیدگان کور نمی شوند امّا دل هایی که در سینه است، کور می شوند. (46 حج)» چگونه راه یابد کسی که بینا نیست و چگونه بینا شود کسی که تفکر نکند. از رسول خدا و اهل بیتش پیروی کنید و به آنچه از نزد خدا نازل گشته اقرار کنید و به دنبال نشانه های هدایت بروید. زیرا که آنان نشانه ها امانت و تقوا هستند و بدانید که اگر کسی عیسی بن مریم را انکار کند و به پیامبران دیگر اعتراف نماید، ایمان ندارد. راه را در پرتو چراغ بپیمائید و آثار پشت پرده (امام زمان و یا اخبار و احادیث و یا عنایات مخصوص خدا) را بخواهید تا امر دینتان کامل شود و به خدای پروردگارتان ایمان بیاورید.

 

شرح:

پیداست که این حدیث شریف نقطه اتکائش پیروى از اهل بیت پیغمبر و امامان بحق یعنى على و اولادش (علیهم السلام) می باشد و این معنى با عبارات مختلف در این حدیث شریف بیان شده است. گاهى به اطاعت والیان امر تعبیر فرموده و گاهى به جستن چراغ هاى راه هدایت و گاهى به وارد شدن به خانه از درش و گاهى به رفتن سوى مردانى که تجارت و معامله ایشان را از یاد خدا باز ندارد و از این جهت بعضى از شراح گفته‏اند مقصود از چهار در: على و فاطمه و حسنین باشند که با پیغمبر در زیر کسا بودند و بعضى گفته‏اند: مقصود توبه و ایمان و عمل صالح و ولایت ائمه معصومین است که سه تاى اول آنها بدون چهارمى نتیجه ندارد و از آن چهار مهمتر همان ولایت است و بعضى گفته‏اند: مراد به اصحاب ثلثة پیروان سه خلیفه اولند.