رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حدیث شماره 7 باب خداوند گرامی و رسولش همراهی با ائمّه علیهم السّلام را واجب کرده اند کتاب حجت اصول کافی

قسمت دوم

ادامه شرح:

زیرا همچنان که امروز رهبر حاضر شما هستم و به وسیله منطق و زبانم شما را رهبرى می کنم، فردا هم رهبر غایب نسل آینده شما هستم و آنها را با سخنان نوشته ام به نام روایات و احادیث رهبرى می کنم. گاهى با دست اشاره به سینه نموده و می فرماید در اینجا علم فراوانی است بیائید و بپرسید. گاهى می فرماید صحیفه و جفر و جامعه و مصحف فاطمه که علوم گذشته و آینده در آنهاست نزد ماست بیائید و بپرسید به هر لغت و زبانى که از ما سؤال کنید به همان لغت به شما پاسخ می گوئیم و ما کتاب تورات و انجیل و زبور را می دانیم بیائید و بپرسید اهل ذکرى که خدا در قرآنش دستور داده که از آنها بپرسید ما هستیم بیائید و بپرسید، راسخین در علم مائیم علامات و آیات و متوسمینى که خدا در قرآنش فرموده ما هستیم بیائید و بپرسید، علوم تمام پیغمبران و اوصیاء گذشته نزد ماست و روز به روز و ساعت به ساعت علم ما زیاد مى‏شود. خصوصا شبهاى جمعه و شبهاى قدر بیائید و بپرسید همه علوم قرآن را تنها ما می دانیم بیائید و بپرسید و باز خودشان می فرمودند «ممکن نیست که از امام چیزى بپرسند و او بگوید نمی دانم» آیا تاکنون بشرى روى زمین بوده که بگوید لا أدری «نمیدانم» در قاموس زندگى من نیست؟.

شیعه می گوید خدا را شکر که این نداى مقدس جامه عمل پوشید. دوازده نفر امام یکى پس از دیگرى بدون اینکه در مکتب بشر زانو بزنند، در جوانى و پیرى، در خانه و زندان، در سفر و حضر، در صلح و جنگ در مرأى و منظر مردم بودند، دانشمندان زمان، از دور و نزدیک به محضرشان رسیدند و هر گونه سؤالى از مشکل و آسان، از دنیا و عقبى، از زمین و آسمان، از محسوس و معقول، از گذشته و آینده، از حق و باطل از ایشان کردند و آنها نیز همه را پاسخ گفتند و قسمتى از آن پرسش و پاسخها نوشته شد و براى قضاوت امروز ما باقى ماند که تنها همین کتاب کافى مشتمل بر 15176 حدیث مفصل و کوتاه آن است.

ما در این ذخائر گرانبهاى خود مى‏بینیم که دانشمندان طبیعى و یهود و نصارى و مجوس و غیره بنام ابن ابى العوجاء و ابن مقفّع و جاثلیق و دیصانى و رأس الجالوت و بوحنیفه و امثالش، با مغزى متکبر و مغرور به محضر ائمه هدى علیهم السلام رسیده و انصافا سؤالاتى پر مغز و مشکل نموده اند ولى پاسخ امام علیه السلام گاهى آن مشکلات را گره به گره باز کرده و گاهى چون خورشیدى تابان طلوع کرده و ظلمت متراکم شک و شبهه را یک مرتبه محو و نابود کرده است و سئوال‏کنندگان مغرور بعضى تسلیم شده و ایمان آورده اند و برخى با سکوت و خاموشى و خجلت و شرمسارى از مجلس برخاسته اند...