رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حدیث شماره 9 باب نام اشخاصی که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را دیده اند کتاب حجت اصول کافی

 

احمد بن نضر گوید نزد قنبرى خادم حضرت رضا (علیه السلام) که از اولاد قنبر بزرگ (غلام امیر المؤمنین علیه السلام) است، سخن از جعفر بن على (جعفر کذاب) به میان آمد، او وى را نکوهش کرد، من گفتم غیر او کسى از نسل امام نیست، مگر تو کسى را دیده ای؟! گفت: من ندیده ام ولى غیر من دیده است، گفتم:چه کسی او را دیده است؟ گفت: جعفر دو مرتبه او را دیده و او را داستانى است.

 

شرح‏:

آن داستان این است که قنبرى گوید، هنگامى که جعفر کذاب براى گرفتن میراث امام عسکرى (علیه السلام نزاع  جدال می کرد، امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) از جاى نامعلومى ظاهر شد و فرمودند: اى جعفر! چرا متعرض حقوق من می شوى؟ او متحیر و مبهوت گشت و آن حضرت هم غایب شد. سپس جعفر هر چند میان مردم گشت او را ندید و بار دیگر چون جده آن حضرت، مادر امام حسن عسکرى (علیه السلام) وفات کرد، خودش دستور داده بود که او را در همان خانه دفن کنند، ولى جعفر با ایشان ستیزه می کرد و می گفت؟ این خانه من است و نباید دیگرى در آن دفن شود، ناگاه حضرت ظاهر شد و به او فرمودند: «اى جعفر: این خانه از تو است؟!» سپس غایب شدند و دیگر او را ندیدند- مرآت ص 241-.