رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
رمز حیات

آیه امروز:

کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ ﴿۴۹ صاقات﴾
گوئی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم شترمرغی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است).

رمز حیات

رمز حیات

طبقه بندی موضوعی

رمز حیات

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

حدیث شماره 13 باب اشاره و نص بر امامت امام کاظم علیه السلام کتاب حجت اصول کافی

 

ابوایوب نحوى گوید نیمه شبى ابوجعفر منصور (دوانیقى) دنبال من فرستاد، من نزدش رفتم. او روى کرسى نشسته بود و شمعى در برابرش بود و نامه اى در دست داشت. وقتی سلام کردم، در حالی که گریه می کرد نامه را به طرف من انداخت. سپس گفت این نامه از محمد بن سلیمان است که گزارش می دهد جعفر بن محمد (علیهماالسلام) وفات یافته است. - و سه مرتبه گفت-: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‏. کجا مانند جعفر یافت شود؟ سپس به من گفت بنویس. من آغاز نامه را نوشتم. آنگاه گفت بنویس: اگر او به شخص معینى وصیت کرده است او را پیش آر و گردنش را بزن. در پاسخ نامه چنین آمد که او به پنج نفر وصیت کرده است که یکى از آنها ابوجعفر منصور است و دیگران محمد بن سلیمان و عبد اللَّه و موسى (علیه السلام) و حمیده.

 

شرح‏:

محمد بن سلیمان از جانب منصور، والى مدینه بود و عبد اللَّه پسر آن حضرت است که در دو روایت قبل ذکر شد و حمیده مادر حضرت ابوالحسن موسى (علیه السلام) است و اضافه کردن آن حضرت این چهار نفر را در وصیت خود از باب تقیه است، زیرا عدم لیاقت آنها براى مسند امامت نزد شیعه واضح و روشن بوده است.